A History of Wild Places

Description ajoutée par PatateB4 2021-05-27T19:40:41+02:00

Travis Wren has an unusual talent for locating missing people. Hired by families as a last resort, he requires only a single object to find the person who has vanished. When he takes on the case of Maggie St. James—a well-known author of dark, macabre children’s books—he’s led to a place many believed to be only a legend.

Called Pastoral, this reclusive community was founded in the 1970s by like-minded people searching for a simpler way of life. By all accounts, the commune shouldn’t exist anymore and soon after Travis stumbles upon it…he disappears. Just like Maggie St. James.

Years later, Theo, a lifelong member of Pastoral, discovers Travis’s abandoned truck beyond the border of the community. No one is allowed in or out, not when there’s a risk of bringing a disease— rot—into Pastoral. Unraveling the mystery of what happened reveals secrets that Theo, his wife, Calla, and her sister, Bee, keep from one another. Secrets that prove their perfect, isolated world isn’t as safe as they believed—and that darkness takes many forms.

Hauntingly beautiful, hypnotic, and bewitching, A History of Wild Places is a story about fairy tales, our fear of the dark, and losing yourself within the wilderness of your mind.

Commentaire ajouté par CupcakesEtAlice 2022-06-22T20:17:41+02:00

Je ne répéterais jamais assez souvent que j'aime les livres à ambiance. Surtout les ambiances bien sombres et emplis de mystères. Ici on n'est sur la parfaire incarnation du film "Le village" de Shyamalan. Une communauté où trois protagonistes tentent de voir au delà du voile des mensonges. Si certaines choses étaient prévisible j'ai été conquise par ce premier roman adulte de Shea Earnshaw.

A History of Wild Places

• USA : 2021-12-07 (English)