Alpha Girl, Tome 2 : Avoiding Alpha

Description ajoutée par Shiravee 2020-09-17T10:00:09+02:00

Seventeen-year-old Tessa McCaide has come a long way since her abrupt entrance into the world of werewolves, but she still has just as far to go before she’s comfortable with turning full wolf. In the meantime, she’s avoiding the topic of shifting to four legs any way she can. Thankfully her mate, Dastien Laurent, is quite the distraction.

When she finds her best friend, Meredith, getting sick in the bathroom, Tessa knows something’s majorly wrong. Meredith was cursed years ago, and the dark magic kept her wolf dormant—only now the wolf is awake, and that same spell is killing her.

Tessa has no intention of sitting around while Meredith wastes away. Even if it means playing with magic she doesn’t understand, she’ll do anything to save Meredith’s life. Including bargaining with the local coven of witches and its crazed leader, whose only goal is getting Tessa to join the witchy ranks.

Can Tessa save her friend without losing herself?

Lu en anglais. Un deuxième tome plus court que le premier. Des personnages secondaires sur lesquels nous commençons à nous attarder, mais pourtant, je n'arrive pas à m'attacher à eux. Dans cette série, j'ai un problème d'âge. Meredith a semble-t-il 17-18 ans comme Tessa, mais elle crush sur un des 7, Donovan. Or, un autre de ces7 est décrit comme plus âgé et assure le rôle de père de substitution pour Dastien, ainsi, j'ai peur vis à vis de leur différence d'âge. De la même manière, même si on se trouve dans le monde des loups, je trouve que la gravité des évènements pour leur âge me pose problème. Je dois avouer que je ne suis pas fan du Young Adult, et que je pense que cette série aurait pu aussi bien se dérouler dans un campus d'université pour que les personnages soient plus âgés. En soi, l'histoire n'est pas mauvaise, juste un peu cliché et prévisible, comme un long retardement jusqu'au procès final.

Alpha Girl, Tome 2 : Avoiding Alpha

• USA : 2014-05-13 (English)

Dhydra l'ajoute dans sa biblio or
2016-08-24T20:52:07+02:00