Anna K: A Love Story

Description ajoutée par Gaoua 2020-11-07T17:52:35+01:00

Meet Anna K. At seventeen, she is at the top of Manhattan and Greenwich society (even if she prefers the company of her horses and Newfoundland dogs); she has the perfect (if perfectly boring) boyfriend, Alexander W.; and she has always made her Korean-American father proud (even if he can be a little controlling). Meanwhile, Anna's brother, Steven, and his girlfriend, Lolly, are trying to weather a sexting scandal; Lolly’s little sister, Kimmie, is struggling to recalibrate to normal life after an injury derails her ice dancing career; and Steven’s best friend, Dustin, is madly (and one-sidedly) in love with Kimmie.

As her friends struggle with the pitfalls of ordinary teenage life, Anna always seems to be able to sail gracefully above it all. That is…until the night she meets Alexia “Count” Vronsky at Grand Central. A notorious playboy who has bounced around boarding schools and who lives for his own pleasure, Alexia is everything Anna is not. But he has never been in love until he meets Anna, and maybe she hasn’t, either. As Alexia and Anna are pulled irresistibly together, she has to decide how much of her life she is willing to let go for the chance to be with him. And when a shocking revelation threatens to shatter their relationship, she is forced to question if she has ever known herself at all.

Commentaire ajouté par Im-a-Sassenach 2022-04-02T22:51:56+02:00

Une réécriture des temps modernes pour le moins intéressante et originale d'Anna Karénine; même si cette retranscription de l'histoire m'a beaucoup trop fait penser à Gossip Girl, série qui n'a jamais trop été ma tasse de thé, à mon goût. Les membres de l'aristocratie russe de Tolstoï deviennent en effet ici des adolescents issus de la jeunesse dorée new-yorkaise, ce qui fait sens, mais j'ai trouvé que l'autrice insistait beaucoup trop sur leur mode de vie fastueux avec moult détails redondants là où, si Tolstoï n'oubliait pas l'opulence caractéristique de l'existence de ses protagonistes, il se focalisait tout de même plus dans mon souvenir sur leurs personnalités, sentiments et relations. Outre ce moyen bémol, Anna K. aura su me tenir en haleine et me faire m'attacher à ces personnages vivant d'amours, de paillettes et de fêtes (très important de mettre tous ces mots au pluriel) dont on prend grandement plaisir à suivre l'évolution pour tous très émouvante. En clair, ce titre aura été pour moi une jolie revisite de ce roman de Tolstoï que j'aime tant, un fort sympathique condensé qui saura satisfaire ceux qui ont justement peur des gros pavés. Quant à ceux qui ont lu le roman d'origine et qui se demandent si sa fin est ici respectée... Ce sera à vous de le découvrir par vous-même ! Motus et bouche cousue de mon côte ;)