Bad Girls Don't Die, tome 3 : As dead as it gets

Description ajoutée par anonyme 2013-03-15T10:18:26+01:00

It’s been three months since Alexis helplessly witnessed Lydia Small’s violent death, and all she wants is for her life to return to normal.

But normal people don’t see decaying bodies haunting photographs. Normal people don’t have to deal with regular intrusions from Lydia’s angry ghost, sometimes escalating to terrifying attacks.

At first, it seems that Lydia wants revenge on Alexis alone. But a girl from school disappears one night, and Alexis spots one of Lydia’s signature yellow roses lying on the girl’s dresser the next day. Soon, it becomes clear that several of Alexis’s friends are in danger, and that she’s the only person who can save them. But as she tries to intervene, Alexis realizes that her enemy is a much more powerful ghost than she’s ever faced before… and that its fate is tied to hers in ways she couldn’t possibly imagine.

Not even in her worst nightmares.

Traduction approximative : Cela fait maintenant trois mois qu'Alexis a été l'impuissant témoin de la mort violente de Lydia Small et tout ce qu'elle désire est de retrouver une vie normale.

Mais les gens normaux ne voient de corps en décomposition hantant des photos. Les gens normaux n'ont pas à gérer les intrusions régulières du colérique fantôme de Lydia qui deviennent parfois de terrifiantes attaques.

Au départ, il semble que Lydia ne veut se venger que d'Alexis. Mais une fille de l'école disparait durant la nuit et Alexis trouve des roses jaunes sur la commode de la disparue et reconnait la signature de Lydia. Bientôt, il devient clair que plusieurs des amis d'Alexis sont en danger et qu'elle est la seule personne qui peut les sauver. Mais alors qu'elle essaie d'intervenir, Alexis réalise que son ennemie est bien plus puissante que les fantômes qu'elle a eu à affronter auparavant... et que son destin est lié au sien d'une façon qu'elle n'aurait jamais pu imaginer.

Pas même dans ses pires cauchemars.

Source : myworldofwords.blogspot.com

You can leave a door open for your 'friends', but the truth is anybody can come in through that open door. And how do you know these friends are who they say they are, anyway?