Dames et Libertins, Tome 1 : Initiatives Scandaleuses

Description ajoutée par Underworld 2019-01-18T21:42:01+01:00

Lady Amelia n'a connu que le confort de la vie dans l'aristocratie anglaise du milieu du dix-huitième siècle. Mais quand son père meurt, il se retrouve seul, désemparé et âgé. Son tuteur, un oncle américain, lui a ordonné de partir pour l'Amérique où elle doit rester jusqu'à l'âge de la majorité.

Avec l'aide de Grace et Sarah, Amelia fait accepter à son oncle de lui donner quatre semaines pour régler ses affaires et à son insu à la recherche d'un gentleman anglais à épouser. Malgré sa période de deuil, il tente de piéger l'un des meilleurs célibataires de Londres dans un mariage afin de pouvoir rester dans sa chère Angleterre.

Le duc de Goldstone est d'une beauté diabolique, mais un duc écossais est totalement inacceptable en tant que mari possible. Après tout, l’Ecosse n’est pas sa bien-aimée Angleterre. Il a la mauvaise habitude d'apparaître au mauvais moment et d'empêcher ses plans soigneusement élaborés de prendre au piège un mari convenable. Les étincelles volent lorsque le couple est en désaccord et est attiré au même moment. Trouveront-ils un moyen d'arrêter de se disputer assez longtemps pour explorer leur passion grandissante ?

* * *

Description en VO :

Lady Amelia has only known the comfort of life in mid-eighteenth century English aristocracy. But when first her mother and then her father die, she finds herself alone, grief stricken and….. not of age. Her appointed guardian, an American uncle, has ordered her travel to his plantation where she must remain for at least two years when she will come of age.

With the help of Lady Grace and Lady Sarah, Lady Amelia gets her uncle to agree to give her four weeks to settle her affairs and unbeknownst to him…find an English lord to marry so she can remain in her beloved England. Despite her mourning period she endeavors to trap one of London’s eligible bachelors in matrimony.

Lord Goldstone, Lady Grace’s nephew is devilishly handsome, but a Scottish Duke and so entirely unacceptable as a possible husband. After all Scotland is not her beloved London and environs. He also has a nasty habit of showing up at all the wrong moments and thwarting her carefully laid plans to ensnare a suitable husband. Sparks fly as the pair find themselves at odds with each other and drawn to each other at the same time. Can they find a way to stop arguing long enough to explore their growing passion? Is it strong enough to make Lady Amelia give up her English home after all? Or will Lady Amelia find a suitable English lord and avoid social exile in America? Time is running out.

Classement en biblio

Dames et Libertins, Tome 1 : Initiatives Scandaleuses

• France : 2018-12-27 (Français)

• Scandalous Endeavors (Ladies and Scoundrels #1) - Anglais
  • Scandalous Endeavors - Anglais