Doctor Who: The Legends of River Song

Description ajoutée par dadotiste 2016-04-24T19:22:10+02:00

Présentation de BBC Book :

‘Hello, sweetie!’

Melody Pond, Melody Malone, River Song…She has had many names. Whoever she really is, this archaeologist and time traveller has had more adventures (and got into more trouble) than most people in the universe.

And she’s written a lot of it down. Well, when you’re married to a Time Lord (or possibly not), you have to keep track of what you did and when. Especially as it may not actually have happened to both of you yet.

These are just a few of River Song’s exploits, extracted from her journals. Sometimes, she is with the Doctor. Sometimes she’s on her own. But wherever and whenever she may be, she is never far from danger and excitement.

This is just a tiny portion of her impossible life. But it will reveal more than you’ve ever known about the legend that is River Song.

Relié: 224 pages

Editeur : BBC Books (2 juin 2016)

Langue : Anglais

ISBN-10: 1785940880

ISBN-13: 978-1785940880

Dimensions du produit: 12,7 x 1,6 x 19,7 cm

Extrait ajouté par Jaylie 2016-07-03T18:53:19+02:00

I pushed the peace out of my mind and replaced it with anger. Anger at being taken from my parents. Anger at the life stolen from me. Anger at the people who’d made me what I am. (I’d like to say “what I was". But I can never be entirely sure.) Anger at a universe that allowed this to happen. Perhaps, even, anger at the Doctor, because loving him might make life so much better, but it made it oh, so much harder too.

Un recueil de nouvelles intéressant, qui permet de découvrir plusieurs facettes de l'un des personnages les plus cultes de Doctor Who -et j'ose espérer l'un des plus appréciés.

Même si toutes les nouvelles ne sont pas égales, elles sont toutes suffisamment différentes pour que l'on suive avec plaisir les aventures parfois compliquées de River Song, le tout agrémenté d'une pointe d'humour bien appréciable. L'anglais ne gêne en rien la compréhension des nouvelles, d'ailleurs.

Bref, une bonne découverte.

Un livre qui se dévore , l'anglais ne gênant absolument pas la lecture ( même si on ne comprend pas tout , l'idée générale est là...) , River Song a une vie plutôt agitée et compliquée, ses aventures sont passionnantes , un personnage qu'on adore suivre avec ou sans le Dr! Mes histoires préférées sont celles avec Elvis ( je n'en dit pas plus, spoiler!!) et la dernière très étrange.

Je ne pouvais qu'adorer ce bouquin ^^ On est vraiment plongé dans l'univers de Doctor Who avec toutes ses bizarreries et ses aliens hideux et ses aventures hors du commun, avec River au centre de la scène, fidèle à elle-même. Les 5 histoires sont assez différentes mais complémentaires, certaines mettant plus en avant la psychologie du personnages, d'autres l'action. A relire !

Doctor Who: The Legends of River Song

• France : 2016-06-02 (Français)

Dji-1 l'ajoute dans sa biblio or
2021-08-30T21:22:43+02:00