Glimmer Lake, Book 1 : Suddenly Psychic

Description ajoutée par Shiravee 2020-08-19T10:29:46+02:00

Every woman goes through changes in their forties.

Just not... these changes.

Robin Brannon was a normal wife, mom, and antique shop owner until a brush with death turned her day-to-day life upside down. Now she and her two best friends are seeing things that belong in a fantasy novel. Ghosts. Visions. Omens of doom. Nothing that belongs in the peaceful mountain town they call home.

Added to that, Robin’s marriage is on the rocks, her grandmother’s health is failing, her mother is driving away the customers at her shop, her teenage daughter refuses to get her drivers’ license, and her left knee aches every darn morning.

Robin doesn’t have the time, energy, or knees to unearth the secrets buried at the bottom of Glimmer Lake, but fate doesn’t seem to care. Some secrets are just dying to be exposed.

**Suddenly Psychic is a stand-alone paranormal women’s fiction, and the first book in the Glimmer Lake series.

(VO) Ce livre fait partie d'une nouvelle tendance, sur laquelle je n'arrête pas de tomber dernièrement, qui va un peu comme ça : l'héroine, toujours la quarantaine passée, souvent divorcée (pas ici), les enfants ont/vont quitter le nid, ordinaire, va d'un coup devenir magique (vampire, gargouille, dans le cas ici medium, etc...). Souvent c'est une cozy mystery paranormale plutôt marrante et j'avoue que j'aime bien le genre, beaucoup d'auteurs s'y mettent...K.F. Breene, Shannon Mayer, Kristen Painter,... Apres le Young Adult, le New Adult on a du Mature Adult (ouais, pas top comme nom mais essayez d'en faire un, c'est jamais glamour...Aged? Old?? voyez...)

Ce n'est pas forcément plus crédible des fois que quand les héroïnes ont 15-20 ans et sont extraordinaires dès leurs naissances, dans tous les genre il y du bon et moins bon, mais ça fait du bien d'avoir des héroïnes plus matures pour changer un peu. Cette histoire et une de celles qui m'ai plu le plus dans le genre, pas forcément marrante mais intéressante et originale.