Vous utilisez un bloqueur de publicité

Cher Lecteur,

Recharger la page

Nous vous remercions pour votre compréhension et votre soutien.

Cordialement,

L'équipe BookNode

Nouveau ? Inscrivez-vous, c'est gratuit !

Harmony of Seasons, Tome 1 : Bright Spring

Description ajoutée par alice-gray 2024-02-20T16:29:57+01:00

Four godling brothers. A powerful curse. Just one year to break it.

Auro believes his fate is just.

For the last four hundred years, he has known nothing but solitude, service, and grief as punishment for the part he played in his brother’s death. Auro hasn’t allowed himself to want anything else, until he crosses paths with a handsome young stranger in his forest--but Alexios has a curse of his own: the curse of royal obligation and a destiny designed by others.

Alexios coaxes Auro out of solitude and back into the world, but their time is running out: when spring ends, Auro will turn to stone. When an assassin comes for Alexios, Auro decides enough is enough—it’s time for him to break his curse and heal his family.

Can Auro and Alexios break Auro’s curse and forge their own destiny? Or will time run out, returning Auro to cold, unfeeling stone?

Bright Spring is the slow-burn first book in Harmony of Seasons, a sword-and-sandal queer fantasy romance series. If you love mythology, gods, heroes, and lots of toga content, warm your face in the sunshine of Bright Spring.

“Auro, I don’t think you’re meant to be unhappy forever.” He cupped Auro’s jaw with his off hand. “That’s just too cruel.”

“The world is a fairly cruel place, I’ve found,” said Auro quietly. Alexios’s gaze hardened, but he did not release his hold on Auro’s face.

“You were willing to wait all night alone in a greenhouse for a glimpse of a flower that only blooms for one night,” he said tentatively.

“So?”

“So…” Alexios brushed his thumb over Auro’s cheek, and his eyes fell to his lips. “Perhaps a thing can still be of worth, can still be worth celebrating, even if it’s temporary.”

“But—” Alexios leaned in and brushed his lips to Auro’s, heat sparking between them like a struck flint. It lasted for only the span of a startled heartbeat before Alexios drew away.

“I would rather have you for a season than not at all,” Alexios said.

Auro was so startled he couldn’t form a reply. He had never been kissed before. Ever.

Ceci n’est pas une ARC review!😉 J’ai acheté une copie en avant-première sur Kickstarter. ✨🌸

Je recommande pour ceux qui aiment les romances douces dans un univers fantasy mythologique inspiré de la Grèce antique.🏺

Auro est un demi-dieu qui, à l’instar de ses frères, est victime d’une malédiction.

Chacun d’eux a la charge de veiller au bon déroulement d’une saison, et est condamné à passer le reste de l’année sous les traits glacés d’une statue.

J’ai trouvé qu’Auro représentait parfaitement sa saison (le printemps🪻🌷), il est délicat et enchanteur, frais et enjoué, et son cœur est fragile et généreux. Même si des siècles sans personne à qui parler, pas même ses frères, l’a grandement éloigné de sa propre humanité.🥺

Alexios et lui sont deux softy timides. Ce qui est surprenant pour un demi-dieu et un prince.😂

J’ai adoré la manière dont Auro aide Alexios à trouver ses marques en temps que prince, et comment Alexios apprend à Auro à s’ouvrir et à vivre, à enfin profiter après des siècles.

L’action est un peu lente mais on comprend le dilemme d’Alexios entre son cœur et son devoir qui ne sont pas facile à concilier pour un homme avec autant de pouvoirs que de responsabilités.

Et j’ai vraiment bien accroché avec le personnage de Leofric.🤭⚔️ Hâte de le retrouver au tome 2.

J’ai bien aimé ce premier tome mais au vue des couvertures et des aperçus qu’Auro nous donne de ses frères, je sais que je vais encore plus apprécier les prochains tomes.♥️🌸☀️🍂❄️

Harmony of Seasons, Tome 1 : Bright Spring

• USA : 2024-04-12 (English)

Nouveau ? Inscrivez-vous, c'est gratuit !