Lady Julia, Tome 7 : Bonfire Night

Description ajoutée par claranina 2016-01-05T15:46:16+01:00

Amateur sleuth Lady Julia Grey and her detective husband, Nicholas Brisbane, face their latest adventure in this novella by New York Times bestselling author Deanna Raybourn.

It's the autumn of 1890, and almost a year has passed since—much to their surprise—Lady Julia and Nicholas became parents. Just as the couple begins to adapt, a solicitor arrives with a strange bequest. Nicholas, it seems, has inherited a country house—but only if he and his family are in residence from All Hallows' Eve through Bonfire Night.

Neither Lady Julia nor Nicholas is likely to be put off by local legends of ghosts and witches, and the eerie noises and strange lights that flit from room to room simply intrigue them. Until a new lady's maid disappears, igniting a caper that will have explosive results?

The fourth in a series of Lady Julia Grey stories set during traditional English holidays, Bonfire Night follows Silent Night, Midsummer Night and Twelfth Night.

Lady julia est une très bonne série, vraiment très addictive ! J'ai adoré, dommage que seulement un seul livre soit traduit en français. J'ai etait surprise de découvrir qu'il y en realite que 4 livres et 5 nouvelles qui ont beau être passionnante et nécessaire pour lire la suite, sont assez courte.

J'aurai adorer que la série ne se termine jamais mais tout a une fin.

Cette série est très similaire a celle de la même auteur "veronica speedwell" et la serie tv " miss scarlet and the duke".

Je recommande a 100%

Lady Julia, Tome 7 : Bonfire Night

• USA : 2014-11-03 (English)

Aki- l'ajoute dans sa biblio or
2017-12-05T20:30:56+01:00