Le clan bennett, Tome 3.5 : Feralsong

Description ajoutée par Katsura 2020-03-23T11:56:32+01:00

Heartsong 9.24

Brothersong 12.17

And in between, on November 1, 2019, a lovesong of just how far a brother will go when pushed to the brink.

Feralsong, a short story coming free exclusively to tjklunebooks.com packpackpack

Pour lire cette nouvelle, rendez-vous ici : http://www.tjklunebooks.com/new-blog/2019/12/24/feralsong-a-green-creek-short-story

Extrait ajouté par Lauryne12 2020-01-11T19:39:41+01:00

KELLY (2/4)

“—me,” Kelly says. “Hold on to me. As tightly as you can. I know it hurts. I know what it feels like. But we’ll find him. We’ll find him and bring him home.”

Carter doesn’t speak, his head against Kelly’s chest. He thinks about the unfairness of it all. He finally has Robbie back, all of him, every piece and part. They might not be who they once were, but they’re together, and Robbie remembers him, remembers all they mean to each other. It’s a start.

And Carter.

He has Carter.

His eyes are orange once more, the Omega magic that had consumed him gone, gone, gone, but at what cost?

Because though the violet has faded from Carter’s eyes, it has been replaced by something equally as terrible: knowledge of what has been before him the entire time, within his grasp, now gone away, following a beast that should not exist.

Carter clutches at him, his head against Kelly’s chest. He shakes as he breaks apart, and Kelly’s eyes burn as he struggles to remain in control. Carter needs him. He has to be the strong one now. He owes his brother this much at least.

“I’m here,” he whispers. “I promise.” He rubs Carter’s back, something their mother used to do to them when they were younger. He doesn’t know if it’s helping, but he doesn’t know what else to do. He wants to tear the world apart for being so unfair, for putting the weight of everything upon their shoulders once more. Don’t they deserve peace? Don’t they deserve to have one fucking day where they can just…be?

It’s always something. Always a battle to be fought, always blood to be spilled. People looking at them to lead, to protect, to make everything all right. But what about them? Who’s supposed to protect them?

“I love you,” Kelly says. “I know we don’t say that as much as we should, but I do. More than anything.”

Carter laughs wetly against his chest. “More than Robbie?”

“No,” Kelly says. “Just…differently.” He thinks of Robbie in their room. Kelly had left him in their bed, barely able to look away from him, sure the moment he did, Robbie would disappear again. He’s had a hard time convincing himself this isn’t a dream, that Robbie is really here. He never wants to go through that again. He can’t. He won’t. If anything—Livingstone or some other monster—tries to touch Robbie again, it’ll be the last thing they do. Kelly will make sure of it.

Carter rubs his face against Kelly’s shirt. They’re sitting on the porch, Kelly’s back against the side of the house near the door, Carter laying between his splayed legs. It’s cold, but Carter’s warm, and he’ll stay with his brother for as long as he needs it.

“I don’t know what to do,” Carter whispers. “I should’ve done more. I should have fought harder. I didn’t know. Kelly, I didn’t know.”

Waoh waoh whao !! Oo

Avalanche de bonus !! Enfin les points de vue de Carter, Kelly, Joe !!!! Youhou !!! C'est assez dingue d'avoir enfin des pensées de la fratrie Bennett. Le pompon étant le dernier PDV : Gavin !! Quelle excellente surprise ! Merci, merci à T.J.Klune pour cette parfaite mise en bouche avant d'attaquer la clôture du Clan. Je suis ravie. Go ! :D

Ce bonus est un régal : d'une part parce qu'on en découvre plus sur 4 personnages et d'autre part parce qu'on en découvre plus sur TROIS personnages différents des personnages principaux dans les tomes 1 à 4 (je ne compte pas Carter, le tome 4 lui étant consacré).

J'ai apprécié découvrir Kelly et ses pensées, surtout quand le tome 3 tourne autour de Robbie et lui, c'est agréable d'avoir son point de vue.

Que dire de Joe, il est plus facile de le comprendre avec les quelques lignes de ce bonus et c'est un personnage que je n'apprécie que plus.

Et enfin Gavin : j'ai apprécié sa vengeance vis-à-vis de Carter qui m'a fait beaucoup rire. J'apprécie la façon dont l'auteur retrace ses pensées étant donné le personnage Spoiler(cliquez pour révéler)coincé dans son loup

les extra contents ça fait toujours plaisir ! j'aime beaucoup ces personnages

Nouvelle qui rassemble plusieurs petits points de vue. Assez sympa à lire mais sans être exceptionnel. Cela dit, j'adore déjà Gavin grâce à cette petite incursion de son point de vue. Du coup si comme je le soupçonne le prochain est du pojnt de vue de Carter je serai un peu déçu mais ça donne quand même vraiment envie de lire leur histoire.

[VO] Nouvelle vraiment intéressante du point de vue de 4 personnages.

Carter et sa lutte contre son côté oméga, la réalisation de ce qu'il a perdu...

Kelly, toujours là pour aider Carter et prendre soin de Robbie.

Joe, ses doutes, ses peurs. On en apprend un peu plus sur lui et notamment ce qu'il ressent vis-à-vis de son devoir d'Alpha et du lien qui unit ses frères.

Gavin, que l'on apprend à connaître via quelques extraits. J'aime tout particulièrement son humour décapant et sa manière de traiter Carter d'imbécile. Spoiler(cliquez pour révéler)Gros fou rire pour la vengeance dans la chambre :)

J'ai hâte de lire le tome 4 avec impatience !

Le clan bennett, Tome 3.5 : Feralsong

• USA : 2020-01-10 (English)

Roy68 l'ajoute dans sa biblio or
2023-03-07T22:39:34+01:00