Little Bridge Islands, tome 2 : No offense

Description ajoutée par juju92 2020-04-03T12:47:37+02:00

Molly Montgomery couldn’t be more thrilled about starting her new life as head of Children’s Services at Little Bridge Island’s brand-new public library. Happy to have left her problematic ex behind on the mainland, her new life feels like heaven . . . at least until she finds a newborn baby in the library’s public restroom. Then suddenly she begins to wonder if life in Little Bridge isn’t exactly paradise.

But when Sheriff John Hartwell answers Molly’s 911 call, things begin to look up. He couldn’t be kinder (or better looking) and handles the baby—and the hunt for its missing mother—with far more sensitivity and understanding than Molly would have expected from someone who never reads fiction. Maybe there’s more to this tall, taciturn sheriff than meets the eye.

Recently divorced John Hartwell has been having trouble adjusting to single life as well as single parenthood. It doesn’t help that his teenaged daughter, Katie, hates Little Bridge Island and wants to move to the mainland to live with her mom.

But something in the sympathetic, smiling eyes of Molly Montgomery gives John hope that things on Little Bridge might be looking up after all—for both himself and, maybe, Katie. But can two such different people ever find happiness together?

Autant le premier même s'il n'était clairement pas original avait le mérite d'être mignonnet et Drew et Bree étaient attachants, autant j'ai trouvé celui là vraiment plat.

Tout d'abord j'ai eu énormément de mal à accrocher à John (clairement décrit comme un alcoolique l'air de rien), et à Molly dont la naïveté et la politique ("jamais je n'appellerai des parents ou la police pour dénoncer un enfant") étaient ridicules.

J'ai regretté de ne pas avoir plus d'aperçu du couple Drew/Bree.

Les personnages secondaires sont tout de mêmes très sympas, de même que le cadre, qui fait voyager.