Losers Take All

Description ajoutée par samminy25 2015-07-31T17:33:51+02:00

At Jack Logan’s sports-crazy New Jersey high school, the new rule is that all kids must play on a team. So Jack and a ragtag group of anti-athletic friends decide to get even. They are going to start a rebel JV soccer team whose mission is to avoid victory at any cost, setting out to secretly undermine the jock culture of the school. But as the team’s losing formula becomes increasingly successful at attracting fans and attention, Jack and his teammates are winning in ways they never expected—and don’t know how to handle.

Extrait ajouté par samminy25 2017-02-19T15:25:03+01:00

This story has little to do with blood, sweat, tears, and six-pack abs. But it has a lot to do with dental disaster, fast legs, and bad hand-to-eye coordination, plus galloping on horseback at night with a pretty girl across a Mafia-owned golf course, and learning how to make the principal of your high school so mad at you that he puts his fist through his door.

Commentaire ajouté par samminy25 2017-02-19T15:24:07+01:00

Comme tous les livres de David Klass, celui-ci est tout aussi excellent. C'est l'histoire de Jack Logan, un adolescent venant d'une famille et une ville d'athlètes qui pourtant ne semble avoir de talent en aucun sport. Mais l'école change de directeur et celui-ci oblige tous les élèves de jouer au moins dans une équipe sportive. Il décide alors de fonder avec ses amis une équipe de football, qui va regrouper tous ceux s'opposant à la nouvelle règle. Et alors que leur première pitoyable défaite est médiatisée et prend une ampleur inattendue, ils vont acquérir une popularité aussi immense que hors de contrôle.

Ce roman est un mélange de sport, d'actions et d'humour avec des personnages vraiment sympathiques. Il est très divertissant mais laisse toutefois une morale à la fin. Je le conseille.