Mercy Thompson, Tome 12 : Smoke Bitten

Description ajoutée par Gkone 2019-07-17T04:25:23+02:00

Mercy Thompson, car mechanic and shapeshifter, faces a threat unlike any other in this thrilling entry in the #1 New York Times bestselling series.

I am Mercedes Athena Thompson Hauptman.

My only "superpowers" are that I turn into a thirty-five pound coyote and fix Volkswagens. But I have friends in odd places and a pack of werewolves at my back. It looks like I'm going to need them.

Centuries ago, the fae dwelt in Underhill--until she locked her doors against them. They left behind their great castles and troves of magical artifacts. They abandoned their prisoners and their pets. Without the fae to mind them, those creatures who remained behind roamed freely through Underhill wreaking havoc. Only the deadliest survived.

Now one of those prisoners has escaped. It can look like anyone, any creature it chooses. But if it bites you, it controls you. It lives for chaos and destruction. It can make you do anything--even kill the person you love the most. Now it is here, in the Tri-Cities. In my territory.

It won't, can't, remain.

Not if I have anything to say about it.

(lu en VO) Comme toujours je trouve l'auteure formidable car sa série ne s'essouffle pas et les personnages évoluent d'un tome à l'autre. Ici, il faut vraiment avoir lu ou relu le précédent pour comprendre : à la suite de sa confrontation avec les sorcières, Adam a des problèmes qu'il tente de cacher à Mercy. Cet éloignement met leur couple à l'épreuve, elle ne sait pas trop comment l'aider, elle (et nous !) doit attendre les 3/4 du livre pour comprendre de quoi il s'agit.

Autres situations difficiles : une créature surnaturelle qui se transforme et s'infiltre dans la personne qu'elle mord, un groupe de loups-garous intrus sur le territoire de la meute… Tout cela va se relier et se résoudre à la fin, avec comme d'habitude une touche d'humour.

J'ai déjà hâte d'avoir le suivant ...

J'ai déjà hâte d'avoir le suivant ...

Mercy Thompson, Tome 12 : Smoke Bitten

• USA : 2020-03-10 (English)

deeKi le place en liste or
2020-03-31T00:16:00+02:00
IsaR le place en liste or
2020-03-22T16:20:42+01:00

• Smoke Bitten (A Mercy Thompson Novel Book 12) - Anglais