More Heat Than the Sun, Tome 1 : Love is a Stranger

Description ajoutée par Gkone 2014-12-06T18:19:00+01:00

How do you love someone who exists entirely in the shadows? How do you love a man who describes himself as dead? How do you get that ghost to love you back? Ex-SAS soldier Ben Rider falls in love with his enigmatic married boss Sir Nikolas Mikkelsen, but Nikolas is living a lie. A lie so profound that when the shadows are lifted, Ben realises he's in love with a very dangerous stranger. Ben has to choose between Nikolas and safety, but sometimes danger comes in a very seductive package.

“Why are we doing it? We could both do other things."

"Oh, this will be interesting."

"You could...crap, I don't know. Be a translator! There you go."

"This is true. You could be a dog walker."

"Thanks. You could run a riding stable."

"Death first. You could be a model."

Ben smiled. "Aftershave?"

Nikolas raised an eyebrow. "I was hoping for underwear.”

C'est dans la catégorie Ty & Zane,deux hommes qui s'aime mais qui le montre plus par des gestes que par des mots.

A travers des tomes vous allez rire,pleurer,vous mettre en colère, vous allez vivre un torrent d'émotion ! plus la serie avance,mieux elle est ^^ allez n'hesitez pas foncez !

Le premier tome d'une série qui remporte outre-atlantique un bon succès dans le genre. Le style est assez particulier, mais il est très efficace, très percutant. La force de ce roman réside dans ses personnages principaux, très intéressants et intrigants. Leur relation est très forte, mais compliquée, et elle se construit sur des secrets et des non-dits. Nikolas est un anti-héros, extrêmement charismatique, complètement abîmé, avec un passé douloureux qui se révèle tout au long du roman. C'est une lecture vraiment intéressante et addictive.

Attila9 l'ajoute dans sa biblio or
2017-01-12T12:07:26+01:00