Prisoner of Ice and Snow, Tome 1

Description ajoutée par angel78280 2018-12-14T12:52:30+01:00

When Valor is arrested, she couldn’t be happier. Demidova’s prison for criminal children is exactly where she wants to be. Valor’s sister Sasha is already serving a life sentence for stealing from the royal family and Valor is going to help her escape . . . from the inside.

Never mind that no one has escaped in three hundred years. Valor has a plan and resources most could only dream about. But she didn't count on having to outsmart both the guards and her fellow prisoners. If Valor’s plan is to succeed, she’ll need to make unlikely allies. And if the plan fails, she and Sasha could end up with fates worse than prison.

Extrait ajouté par MilieP 2021-08-08T16:31:21+02:00

“I should feel worse than I do, chilled to the bone, hungry and still tired. I should be terrified that I'm going to get caught. But all I can think about as I hurry away is that I did it. I found Sasha. And now there's nothing I won't do to get her out of Tyur'ma.”

Commentaire ajouté par IsaR 2021-07-16T18:24:36+02:00

lu en VO. Littérature jeunesse, âge 13-15 ans.

Sasha et Valor, deux soeurs jumelles servent la reine Ana, l'une est accusée d'avoir volé un objet de très grande valeur et envoyée en prison. L'autre commet une tentative d'assassinat du prince Anatol pour être envoyée dans la même prison et aider sa soeur à s'évader puis à prouver son innocence en retrouvant le véritable voleur. Leurs plans sont compromis. Elles font alliance avec d'autres prisonniers dont certains sont des espions envoyés par la reine ou le prince. Tout se termine bien, avec rebondissement final annonçant le tome 2.

Bon rythme, personnages bien typés, intrigue simple sans être simpliste. Une réussite pour l'âge visé.