Project Nemesis, tome 1 : Nemesis

Description ajoutée par Laure17 2017-08-22T17:55:29+02:00

He killed me. He killed me not. He killed me.

It’s been happening since Min was eight. Every two years, on her birthday, a strange man finds her and murders her in cold blood. But hours later, she wakes up in a clearing just outside her tiny Idaho hometown—alone, unhurt, and with all evidence of the horrifying crime erased.

Across the valley, Noah just wants to be like everyone else. But he’s not. Nightmares of murder and death plague him, though he does his best to hide the signs. But when the world around him begins to spiral toward panic and destruction, Noah discovers that people have been lying to him his whole life. Everything changes in an eye blink.

For the planet has a bigger problem. The Anvil, an enormous asteroid threatening all life on Earth, leaves little room for two troubled teens. Yet on her sixteenth birthday, as she cowers in her bedroom, hoping not to die for the fifth time, Min has had enough. She vows to discover what is happening in Fire Lake and uncovers a lifetime of lies: a vast conspiracy involving the sixty-four students of her sophomore class, one that may be even more sinister than the murders.

Commentaire video

Vidéo ajoutée par Virgile 2017-08-23T19:36:03+02:00

Némésis avait ces hauts et ces bas. J’ai vraiment bien aimé le concept: Des jeunes qui se font tuer par un homme durant la journée de leur anniversaire, mais que quelques heures suivants aucun signe de l’agression. Sans aussi oublier le plus gros astéroïde que la Terre n’est vu qui est sur le point de détruire toute trace de civilisation.

Cependant, je n’ai pas vraiment accroché avec les personnages. Min est la seule qui sauve un peu le tout (et Tack aussi) mais que j’ai eu de la misère avec Noah! Tellement insignifiant et vide de caractère!

Il y a aussi beaucoup de longueurs, les même discours ce sont répétés durant tout le milieu du livre et c’est très long entre les périodes d’action.

Si jamais je tombe sur le deuxième tome je pense bien lui donner une chance

Project Nemesis, tome 1 : Nemesis

• USA : 2017-03-21 (English)