Proxy, Tome 1

Description ajoutée par wicca64 2013-08-30T16:56:53+02:00

Knox was born into one of the City’s wealthiest families. A Patron, he has everything a boy could possibly want—the latest tech, the coolest clothes, and a Proxy to take all his punishments. When Knox breaks a vase, Syd is beaten. When Knox plays a practical joke, Syd is forced to haul rocks. And when Knox crashes a car, killing one of his friends, Syd is branded and sentenced to death.

Syd is a Proxy. His life is not his own.

Then again, neither is Knox’s. Knox and Syd have more in common than either would guess. So when Knox and Syd realize that the only way to beat the system is to save each other, they flee. Yet Knox’s father is no ordinary Patron, and Syd is no ordinary Proxy. The ensuing cross-country chase will uncover a secret society of rebels, test both boys’ resolve, and shine a blinding light onto a world of those who owe and those who pay. Some debts, it turns out, cannot be repaid.

Extrait ajouté par ilovelire 2016-04-20T13:22:09+02:00

“He wondered if anyone really ever changed, or if stuff just piled on and on, covering up, but never erasing all the different parts. How deep would you have to dig to find who you started out as?”

Commentaire ajouté par Rukia05 2016-06-01T16:23:41+02:00

Ce roman fut une bonne découverte, notamment pour le trio principal.

Syd n'est pas considéré comme s'appartenant à lui même, c'est un proxy. Sa vie appartient à son patron. Chaque action négative de son patron se répercute sur lui. Les dettes doivent être payées.

Ce roman nous présente un monde futuriste où les riches vivent avec aise et ne sont nullement condamner pour leur délit ou crime, leur proxy prenant à leur place.

L'univers créé par l'auteur reste dans le basique des dystopies habituelles, même si l'idée de relation proxy-patron est vraiment bien travaillée. En plus de suivre Syd, nous suivrons également Knox, son patron.

Et chose étonnante, j'étais persuadée que Knox allait être un personnage imbuvable et horrible avec Syd, et bien non et je suis bien heureuse de m'être trompée ^^.

J'ai déjà le second tome en commande d'ailleurs.

C'est une série sympathique qui se lit rapidement, avec que très peu de temps mort. Un bon petit roman pour faire passer le temps ^^.

Proxy, Tome 1

• France : 2014-05-01 - Poche (Français)