A Stitch in Time, Tome 2 : A Twist of Fate

Description ajoutée par Shiravee 2022-04-15T15:17:31+02:00

Four years ago, Rosalind Courtenay stumbled from the nineteenth century to the twenty-first, where she has been trapped ever since, leaving her husband and infant son behind. Now she’s found her way back.

The problem, of course, is how to explain her absence to her husband. Does he think she abandoned him? Has he remarried? Is he happy in a new life? Rosalind decides to don a disguise in hopes of answering her questions before showing up on his doorstep. Instead, a twist of fate has her mistaken for her young son’s new governess.

Rosalind has every intention of revealing herself as soon as August returns home from business. Until then, she’ll get to know her son, a quiet child who has inexplicably been abandoned by an endless stream of governesses. That’s when the hauntings begin. Rosalind has finally come home and something—or someone—doesn’t just want her gone. They want her dead.

lu en VO. On approfondit ici la disparition de Rosalind, épouse d'August, le meilleur ami de William (héros du tome 1). Beaucoup la croient morte, son mari très jaloux pense qu'elle l'a quitté, mais en fait elle est passée dans le futur sans faire exprès à travers la fameuse faille temporelle du manoir Thorne découverte dans le tome 1.

Elle essaie de revenir vers son mari et son bébé, en vain. 4 ans plus tard, elle réussit, mais comment expliquer ce qui s'est passé ? personne ne la croira ! elle doit donc se faire embaucher comme gouvernante pour retourner auprès de son fils, qui la croit morte et croit voir son fantôme. La situation est même encore plus compliquée que ça...

Bon livre, intrigue originale, des rebondissements.

IsaR le place en liste or
2021-10-29T16:04:34+02:00
deeKi le place en liste or
2021-10-28T23:57:44+02:00