Willing Captive

Description ajoutée par Tiiva 2015-01-03T15:46:43+01:00

Delilah “Lily” Flynn is used to her drab existence. Lily’s been living it for twenty two years.

Her boring life is suddenly turned on its head when she’s rudely kidnapped from her bedroom.

Or so she thinks.

Nox Taylor is far too high up in his field to be assigned a babysitting job.

There’s nothing more he wants than to complete his mission so he can be rid of the smartass tomboy, Lily.

Day after day, Nox watches Lily and her strange ways. She’s unlike any woman he’s ever met.

Getting close to the girl is purely for her own protection…right?

Lily never imagined she’d make her first real friends in captivity.

What lengths would she go through to keep them?

Extrait ajouté par mademoisellejuliette9a 2017-07-28T13:37:23+02:00

A series of unfortunate events

Lily

She wrapped her small hand around his thick girth and squeezed. “I can make you happy. Just give me a chance, baby.”

“Don’t do it, Brock. Don’t fall for it,” I mutter to myself. Tapping the screen on my eReader to turn the page, I cringe and whine, “Oh, you stupid son of a bitch! She’s sleeping with your brother!” Shaking my head, I sigh, “Serves you right for falling in love with a ho.”

My bedroom door opens and my sister, Terah, creeps in and shuts the door behind her, careful not to make a sound. I look at her ensemble and already shake my head vigorously. Her face pleads. She says nothing just smiles huge and nods excitedly. I sigh, “No, Terah. I almost got busted last time.”

“Lily, you’re gonna dry up like an old prune. You’re only twenty-two, sweetie. Live a little!” She sounds exasperated.

Suddenly feeling defensive , I scowl at her. “I live just fine, thank you very much.”

Terah’s face softens, and she sits on the edge of my bed. “He can’t hold onto us forever, you know? We gotta grow up sometime.”

I know she’s right.

I hate when she’s right.

Commentaire ajouté par Azane95 2017-04-11T01:47:04+02:00

Je viens tout juste de le terminer et j'en garde un sentiment d'insatisfaction. L'histoire de fond n'est pas aboutie et manque parfois de crédibilité Spoiler(cliquez pour révéler)(pourquoi Jett voudrait-il rançonner Lily s'il a déjà largement assez d'argent pour organiser un kidnapping (en parallèle de celui-ci) et d'engager des tueurs de haut-vol? Déjà quel serait son gain à tuer Lily? etc). Les personnages sont sympathiques mais les relations entre ceux-ci ne sont pas assez travaillées. Certaines scènes mériteraient d'être plus développées, ainsi que les transitions. L'histoire globale est un peu trop surréaliste pour qu'on puisse vraiment s'y plonger.