Untethered Sky

Description ajoutée par LoanSansE 2023-02-23T17:58:38+01:00

Ester’s family was torn apart when a manticore killed her mother and baby brother, leaving her with nothing but her father’s painful silence and a single, overwhelming need to kill the monsters that took her family.

Ester’s path leads her to the King’s Royal Mews, where the giant rocs of legend are flown to hunt manticores by their brave and dedicated ruhkers. Paired with a fledgling roc named Zahra, Ester finds purpose and acclaim by devoting herself to a calling that demands absolute sacrifice and a creature that will never return her love. The terrifying partnership between woman and roc leads Ester not only on the empire’s most dangerous manticore hunt, but on a journey of perseverance and acceptance.

Extrait ajouté par alexiabutler 2023-06-10T00:43:50+02:00

When you love a person, you are expected to give them their freedom, but when you love a monster, you keep it caged.

Commentaire ajouté par alexiabutler 2023-06-10T00:40:28+02:00

“𝑹𝒆𝒎𝒆𝒎𝒃𝒆𝒓, 𝒚𝒐𝒖 𝒏𝒆𝒆𝒅 𝒎𝒆 𝒎𝒐𝒓𝒆 𝒕𝒉𝒂𝒏 𝑰 𝒏𝒆𝒆𝒅 𝒚𝒐𝒖.”

[Lu en VO]

Ce roman (cette nouvelle ?) est tout petit mais intense. C'est 150 pages racontées par une héroïne passionnée, à la fois par sa vengeance et par les rocs, ces oiseaux géants et majestueux qui sont entraînés par l'homme à chasser certaines proies mais qui ne perdent jamais vraiment leur nature sauvage.

“𝑻𝒉𝒆 𝒕𝒓𝒖𝒍𝒚 𝒕𝒆𝒓𝒓𝒊𝒃𝒍𝒆 𝒎𝒐𝒎𝒆𝒏𝒕𝒔 𝒔𝒕𝒓𝒊𝒌𝒆 𝒖𝒔 𝒕𝒉𝒆 𝒘𝒂𝒚 𝒂 𝒓𝒐𝒄 𝒔𝒕𝒓𝒊𝒌𝒆𝒔 𝒊𝒕𝒔 𝒑𝒓𝒆𝒚— 𝒘𝒊𝒕𝒉𝒐𝒖𝒕 𝒘𝒂𝒓𝒏𝒊𝒏𝒈, 𝒐𝒖𝒕 𝒐𝒇 𝒕𝒉𝒆 𝒄𝒍𝒆𝒂𝒓 𝒃𝒍𝒖𝒆 𝒔𝒌𝒚.”

Je pensais qu'Ester serait un personnage en colère, prête à tout pour venger sa famille, mais elle se révèle plutôt être… 100% fascinée par les rocs, surtout la sienne, et déterminée à être la meilleure dresseuse simplement pour poursuivre son rêve. Ce qui en fait au final une héroïne extrêmement attachante, un peu comme cet ami qui a découvert un nouveau centre d'intérêt et ne fait qu'en parler à chaque rencontre.

150 pages, c'est très peu, mais ça fonctionne très bien ici : on sent que l'autrice voulait nous dire quelque chose, et elle y arrive en un laps de temps très court. Tout est dit.

Untethered Sky

• USA : 2023-05-22 (English)