Melissa Craig, Tome 1 : Murder at Hawthorn Cottage

Description ajoutée par antoine18 2019-01-13T16:36:14+01:00

Originally Published as A Little Gentle Sleuthing, republished as Murder at Hawthorn Cottage

Meet Melissa Craig, friendly neighbor, loving mother… and daring detective?

Melissa Craig has always prided herself on making a good living from crime, courtesy of her lively imagination, and with a string of crime novels to prove it.

Now, she flees London, her devoted but over-protective lover and her kindly but dominating agent, and takes refuge in the Cotswolds. With no more serious distractions than Iris, her eccentric, artistic neighbour, her cheerful, romantic domestic help Gloria and a rector who is a secret devotee of her fiction, Melissa dreams of undisturbed peace for the production of yet more bestsellers.

But a series of bizarre telephone calls leads to a meeting with an engaging young journalist convinced that a real crime has been committed. When a corpse is discovered in woodlands a short distance from her isolated cottage, curiosity gets the better of judgment.

In the course of a little gentle sleuthing, Melissa finds the truth stranger than her own fiction and uncovers a story of villainy, frustration and despair which leads to further violent death before the mystery can be resolved.

Je tiens à remercier les éditions Bookouture et le site Netgalley pour ce partenariat.

J'ai de suite été attiré par la couverture on y voit un joli cottage.

On y retrouve Melissa Craig voisine amicale, mère aimante et détective audacieuse. Elle va devoir fuir Londres suite à une série d'appels téléphoniques bizarroïdes. Un crime aurait été commis, en effet un cadavre va être découvert près de son chalet.

J'ai lu ce premier volume en une seule matinée, j'ai accroché de suite à l'histoire si captivante, prenante, remplie de suspens et rebondissements. J'ai trouvé les personnages attachants. Hâte de lire la suite.