The Library of Lost Things

Description ajoutée par RavenAtlas 2020-09-26T20:43:01+02:00

From the moment she first learned to read, literary genius Darcy Wells has spent most of her time living in the worlds of her books. There, she can avoid the crushing reality of her mother’s hoarding and pretend her life is simply ordinary. But when a new property manager becomes more active in the upkeep of their apartment complex, the only home Darcy has ever known outside of her books suddenly hangs in the balance.

While Darcy is struggling to survive beneath the weight of her mother’s compulsive shopping, Asher Fleet, a former teen pilot with an unexpectedly shattered future, walks into the bookstore where she works…and straight into her heart. For the first time in her life, Darcy can’t seem to find the right words. Fairy tales are one thing, but real love makes her want to hide inside her carefully constructed ink-and-paper bomb shelter.

Still, after spending her whole life keeping people out, something about Asher makes Darcy want to open up. But securing her own happily-ever-after will mean she’ll need to stop hiding and start living her own truth—even if it’s messy.

Commentaire ajouté par Ildia 2021-05-31T17:43:28+02:00

Je suis un peu déçue de cette lecture pourtant le début était assez prometteur mais on tourne vite en rond et on s’ennuie.

La lecture en VO est assez accessible et le niveau n’est pas vraiment élevé ce qui permet de lire assez rapidement le roman, en plus les chapitres sont assez courts 10 à 15 pages maximum.

Les problèmes de la mère de Darcy sont intéressants on en apprend plus sur elle et on voit comment Darcy vit avec. Sa mère est une acheteuse compulsive à un degré assez élevé, elle achète vraiment tout et n’importe quoi, entasse tout dans leur maison et tient un inventaire de chaque chose avec une place bien précise.

Darcy le vit très mal et n’accepte qu’aucune de ses connaissances - à part sa meilleure amie - viennent chez elle et voit tout ça.

La romance est très minime et il ne se passe pas grand-chose entre Darcy et Asher, il n’y a quasiment rien pendant 270 et d’un coup ils sont ensemble (sachant que le roman fait 330 pages). J’en attendais peut-être un peu trop.