Little Black Dresses, Little White Lies

Description ajoutée par ptitflora92 2019-08-11T22:18:00+02:00

The Devil Wears Prada meets Sex and the City in a wickedly funny debut novel about a girl who lands a dream internship at a magazine in New York City. If only she hadn’t lied about being a dating expert on her resume…

Harper Anderson has always thought she should have been born somewhere more glamorous than her sleepy Northern California suburb.

Already resigned to working at a Skinny B’s Juice Press for the summer, Harper is shocked when the ultra-prestigious teen magazine, Shift, calls to say they want her to be their teen dating blogger for the summer. All she needs to do is get her butt to New York in two days.

There’s just one teeny, tiny problem: Apart from some dance floor make-outs, Harper doesn’t have a whole lot of dating experience. So when Shift’s application asked for an “edgy” personal essay, Harper might have misappropriated her best friend’s experiences for her own. But she can just learn on the job...right? Will the house of lies Harper has built around her dream job collapse all around her, or will she be able to fake it until she makes it in the big city?

Un chick-lit pour adolescent assez sympa, y a comme un petit goût de "Le diable s'habille en prada" mais tout petit parce qu'elle s'occupe de la chronique romance/relation et pas de mode, mais elle a comme un relooking et travaille pour un magazine populaire. Les personnages pourrait être caricaturaux (la peste/rivale, la barbie un peu écervelé, la maladroite=l'héroïne, la meilleur amie) mais en fait il font vrai et sont juste au premier abord une caricature superficiel et rapidement on voit qu'ils sont quand même plus "profond", les relations entre filles sont saines il n'y a pas de rivalité stupide puisque la possible rivale devient son amie, pas de critiques/jugement d'autre filles pour se mettre en valeur ou dire je ne suis pas comme les autres filles. C'est mignon, marrant, très ancré dans notre époque (technologie, féminisme, twitter).