A Bright Heart

Description ajoutée par IntrovertedCat 2024-02-07T11:44:39+01:00

What if you could avenge your own murder? A brilliant young woman gets a second chance at life in this debut YA tale of vengeance, court intrigue, and romance, inspired by classic Chinese tropes.

Mingshin outsmarted three princes to help the man she loved become king. But she doesn’t see Ren’s betrayal coming, not until she’s lying in a pool of her own blood on the palace steps.

As she’s dying, Mingshin makes a desperate plea to the gods to turn back time and give her a chance to make things right.

Mingshin wakes up two years earlier, her prayer granted, and swears two things: Ren will never become king, and she will never fall in love again.

But the timeline in this life has changed: a dignitary gifted with dark magic is threatening her kingdom’s peace, and Ren’s thirst for power runs deeper than Mingshin could have imagined.

She finds herself allying with Jieh, another contender for the throne. Mingshin knows better than anyone not to give her heart to a prince. But in the viper’s nest of the royal court, she and Jieh prove a phenomenal team. Can Mingshin avert the catastrophe of her past by once again learning to trust…and maybe even love?

Commentaire ajouté par IntrovertedCat 2024-02-10T14:26:04+01:00

Enfin un roman où la vengeance est réellement menée jusqu'au bout, sans pitié pour les antagonistes. Mingshin se fait trahir par l'homme qu'elle aime, meurt, ressuscite et se retrouve deux ans en arrière, avant son assassinat. Maintenant qu'elle peut changer les choses, elle compte bien se venger des personnes qui lui ont fait du tort.

J'avais vraiment l'impression de lire un webtoon type "Kill the villainess", l'écriture n'est pas incroyable mais reste fluide et, bien que l'intrigue tombe régulièrement dans le 'tell instead of show' avec pas mal de clichés, cela reste correct et facile à suivre.

Ce qui m'a vraiment empêché d'apprécier ce livre est la romance. Je n'ai rien ressenti entre Mingshin et Jieh, ils tombent amoureux sans aucun développement au préalable. Jieh est d'abord présenté comme un prince possessif et arrogant, et j'ai du mal à voir comment on est censé l'apprécier en tant que partenaire romantique.

De plus, on a droit à un discours du genre "et l'Amour triomphera toujours", oh pitié non.

La fin reste satisfaisante, mais je n'ai pas été convaincue par l'histoire.