Slottet Wadenstierna #3: De skandalösa

Description ajoutée par chrysti 2020-12-26T14:29:03+01:00

En man känd för sitt depraverade liv…

Greve Gabriel Gripklo har det mest skandalösa av rykten. Han är inte främmande för något och han har inga skrupler vare sig det gäller, sex, kvinnor eller nöjen.

En kvinna som förlorat allt…

Magdalena Swärd, en hårsmån från att vare den eviga ungmön, dessutom bedragen och skandaliserad tvingas tacka ja till en anställning som sällskapsdam.

Ett hemligt avtal.

Under några sommarveckor ska hon följa med en ung bortskämd friherrinna till det mytomspunna slottet Wadenstierna. Ett äktenskap med greven ligger i potten

Magdalena representerar allt Gabriel ogillar mest med kvinnor. Greven står för allt det hon föraktar hos män. Men ett hemligt avtal får oanade konsekvenser och Magdalena och Gabriel finner sig snart indragna i en passionerad, förbjuden och alltmer skandalös romans.

De skandalösa är den avslutande boken om slottet Wadenstierna. Det är en sensuellt berättad kärlekshistoria som utspelas mitt bland överdådet stormaktstidens och barockens Sverige.

Simona Ahrnstedt (f. 1967) är leg.psykolog och kbt-terapeut och arbetar inom företagshälso­vården. Hon är Sveriges främsta författare i genren romance – en av de största litterära genrerna i världen. Hennes tidigare romaner Överenskommelser (2010) och Betvingade (2012) har rönt stora framgångar och blivit sålda till ett flertal länder.

Traduction approximative:

Un homme connu pour sa vie dépravée… Le comte Gabriel Gripklo a la plus scandaleuse des réputations. Il n'est étranger à rien et il n'a aucun scrupule que ce soit le sexe, les femmes ou le plaisir.

Une femme qui a tout perdu…

Magdalena Swärd, à un cheveu d'être l'éternelle demoiselle, elle aussi trompée et scandalisée, est contrainte d'accepter un travail de compagne.

Un accord secret.

Pendant quelques semaines d'été, elle accompagnera une jeune baronne gâtée au mythique château de Wadenstierna. Un mariage avec le comte est dans le pot

Magdalena représente tout ce que Gabriel n'aime pas le plus chez les femmes. Le comte représente tout ce qu'elle méprise chez les hommes. Mais un accord secret a des conséquences imprévues et Magdalena et Gabriel se retrouvent bientôt mêlés à une affaire passionnée, interdite et de plus en plus scandaleuse.

The Scandalous est le livre de conclusion sur le château de Wadenstierna. C'est une histoire d'amour sensuellement racontée qui se déroule au milieu de l'extravagance de l'ère des grandes puissances et de la Suède baroque.

Simona Ahrnstedt (née en 1967) est psychologue juridique et thérapeute en TCC et travaille dans le domaine de la santé au travail. Elle est la plus grande auteure suédoise dans le genre de la romance - l'un des plus grands genres littéraires au monde. Ses précédents romans Agreements (2010) et Subject(2012) ont eu beaucoup de succès et ont été vendus dans plusieurs pays.