If I Fall

Description ajoutée par antoine18 2020-04-21T10:35:04+02:00

How do you survive when your best friend takes his own life?

Khloe has no idea how she’ll live without her best friend by her side. Carter was not the suicidal type, and Khloe can’t understand his leaving her so abruptly. When she finds Carter’s journal, it’s a secret portal holding all his deepest secrets. As Khloe unravels the hidden darkness of her best friend’s life—hoping to find what drove him to suicide—she struggles without him as she stumbles back into the treacherous world she’d left behind. Prescription drugs, sex, and the tip of a needle to feel her pain for her.

Her friend Ava tries to reason with her, but the more Khloe discovers Carter’s life, the less she understands. When Khloe almost goes over the edge, a handsome paramedic, Ty, saves her life and seems intent on saving her heart along with it. But the shadows that chased Carter are hot on her heels, and unless she can find the peace that eluded him, she might follow Carter past the last page.

Commentaire ajouté par antoine18 2020-04-21T10:53:55+02:00

Je tiens particulièrement à remercier le site Booksprout et surtout l'auteure sans qui je n'aurais jamais pu lire ce livre.

J'ai tout de suite été attiré par la magnifique couverture de ce livre, on y voit la jolie Khloé assise contre un mur et semble triste.

Tout commence lorsque le meilleur ami de Khloé met fin à ses jours, comment va t'elle faire pour survivre sans lui à ses côtés. Pourtant jamais Carter n'aurait fais cela. Jusqu'au jour où elle va tomber sur son journal secret. Elle va tomber sur pas mal de choses que jamais elle n'aurait penser au sujet de Carter : des médicaments sur ordonnance, drogue, sexe et j'en passe. Son amie Ava va essayer de la raisonner, mais Khloé s'obstine pour savoir toute la vérité sur Carter. Elle va finir par craquer moralement et Ty un auxiliaire médical va lui sauver la vie et prendre son cœur au passage.

Un livre lu d'une traite tellement j'ai de suite accroché à l'histoire si émouvante, captivante, addictive, remplie de suspens et de rebondissements avec des personnages très attachants surtout celui de Khloé. Un livre que j'achèterais à coup sur en format papier pour le lire et relire.