Christopher's Diary Book 3: Secret Brother

Description ajoutée par ilovelire 2015-11-21T21:02:43+01:00

A young boy suffers amnesia from a trauma he suffered in what feels like must have been another life. He's adopted into a wealthy family-but what will happen when he learns the truth about his past?

However, I had no idea what Grandpa Arnold was doing or planning for the poisoned boy. Apparently, because he had been brought in and left and was in a coma-like state, no one knew his name. I didn’t want to think about him anymore. I didn’t want to remember anything about him or the hospital. ­Despite my not finding Willie in his bed, my mind was still trying to reject reality. How many times can you survive your whole life being turned inside out and upside down? It had happened with my parents dying, it had happened when Grandma Arnold died, and now it was happening because of Willie’s death. I was afraid to look at myself in the mirror, thinking I might see Death hovering over my shoulder and smiling gleefully, especially after what Grandpa had said in his office, and there were mirrors everywhere in this house, on almost every wall, most of them antiques. It didn’t help to avoid looking left or right. You’d have to keep your eyes closed to escape your reflected image when you walked through the Arnold mansion.

Alors... après le tome précédent, j'espérai avoir la suite des aventures de Kane et Kristin mais, malheureusement, on découvre un nouveau personnage : Clara Sue. Et là, on comprend que l'on va lire en parallèle "l'odyssée de Cory". Sauf que j'avoue que je m'en moque, d'autant plus que tout est centré sur Clara Sue et son deuil. Alors, oui, sur le principe ça pourrait être intéressant mais l'héroïne n'est pas assez attachante.

J'avoue avoir été un peu triste en lisant ce roman, non pas pour Clara Sue, ni même pour Cory mais pour Cathy, Christopher et surtout Carrie qui n'ont jamais su que Cory était en vie et ça aurait sûrement tout changé pour Carrie.

Le livre s'arrête avec la décision de Clara Sue et de son grand père de garder Cory mais celà n'explique pas pourquoi il n'a jamais cherché à retrouver ses frères et soeurs...

Ce que j'aime : savoir que Cory est en vie

Ce que j'aime moins : aucun rapport avec les tomes précédents et le personnage de Clara Sue n'est pas du tout attachant

En bref : Un tome qui met en scène des personnages dont on se fiche et qui a du mal à s'insérer dans l'univers, sous le seul prétexte vaseux de dire que Cory est vivant

Ma note

4/10