How to Be Ace: A Memoir of Growing Up Asexual

Description ajoutée par Krow 2021-12-10T19:19:01+01:00

Selected as a 2020 LGBTQIA+ Graphic Novel for Young Readers by Publishers Weekly

"When I was in school, everyone got to a certain age where they became interested in talking about only one thing: boys, girls and sex. Me though? I was only interested in comics."

Growing up, Rebecca assumes sex is just a scary new thing they will 'grow into' as they get older, but when they leave school, start working and do grow up, they start to wonder why they don't want to have sex with other people.

In this brave, hilarious and empowering graphic memoir, we follow Rebecca as they navigate a culture obsessed with sex - from being bullied at school and trying to fit in with friends, to forcing themself into relationships and experiencing anxiety and OCD - before coming to understand and embrace their asexual identity.

Giving unparalleled insight into asexuality and asexual relationships, How To Be Ace shows the importance of learning to be happy and proud of who you are.

Ce roman graphique est un mémoire, et forcément il faut le prendre comme tel : cela ne représente que l'expérience et la vie de Rebecca Burgess.

C'est donc difficile de noter la vie d'autrui ! Néanmoins je trouve que ça représente quand même une bonne partie du spectre de l'asexualité et je me suis reconnue à plusieurs moments. Et pour ajouter à l'expérience personnelle, l'autrice a en fin de chapitre une page dédié à une forme plus explicative et inclusive du spectre de l'asexualité, avec quelques exemples, donc je trouve ça très sympa !

Beaucoup pourront s'y retrouver, et probablement encore plus ceux qui souffrent de TOC et/ou d'anxiété, puisque l'autrice en parle également ici. Les non-asexuels pourront aussi trouver intéressant de découvrir l'asexualité de ce point de vue, savoir ce qu'une personne asexuelle peut ressentir (en prenant en compte que chacun a des expériences différentes bien évidemment).

Wesper l'ajoute dans sa biblio or
2023-04-13T12:30:06+02:00