L'Ascension d'Emily, Tome 2

Description ajoutée par eydura 2011-01-29T00:55:51+01:00

Émilie a désormais 14 ans et les embûches l'attendent au détour des chemins tortueux de la vie. Les amours, les déceptions de la vie et les joies de l'amitié.

Extrait ajouté par jubyju 2023-01-20T04:34:33+01:00

"Why, I heard you call me," he said. "You did call me, didn't you?"

"Yes," said Emily, slowly, "I called for you when I saw Mad Mr. Morrison first. But, Teddy, you couldn't have heard me--you couldn't. The Tansy Patch is a mile from here."

"I did hear you," said Teddy, stubbornly. "I was asleep and it woke me up. You called "Teddy, Teddy, save me'--it was your voice as plain as I ever heard it in my life. I got right up and hurried on my clothes and came here as fast as I could "'

"How did you know I was here?"

"Why -I don't know," said Teddy confusedly. "I didn't stop to think--I just seemed to know you were in the church when I heard you calling me, and I must get here as quick as I could. It's--it's all--funny," he concluded lamely.

"It's--it's--it frightens me a little." Emily shivered. "Aunt

Elizabeth says I have second sight--you remember Ilse's mother? Mr. Carpenter says I'm psychic--I don't know just what that means, but think I'd rather not be it."

Emilie grandit peu à peu, et son écriture grandit avec elle. Et c'est surtout cela que je tire du roman : LMM nous fait une sorte de manuel de l'écrivain. Grâce aux instructeurs d'Emilie, on a droit à des conseils tout frais sortis de la plume de l'auteur !

Quant au reste, on le dévore ! Cependant la relation entre Dean et Emilie me laisse un peu perplexe. Quant à celle entre Teddy et Emilie ... Surprise!

Sortie prochaine

"L'Ascension d'Emily, Tome 2" sort 2024-06-28T17:34:28+02:00
background Layer 1 28 Juin

L'Ascension d'Emily, Tome 2

• France : 2024-06-28 (Français)

jubyju l'ajoute dans sa biblio or
2016-07-15T05:06:35+02:00

• Emily Climbs (Emily #2) - Anglais