Atlantis, Tome 2 : Jewel of Atlantis

Description ajoutée par anonyme 2012-06-12T07:35:04+02:00

All Atlantis seeks the Jewel of Dunamis, which legend claims can overcome any enemy. Grayson James, human agent of the ultra-secret Otherworld Bureau of Investigation, has orders to keep it from the wrong hands -- or destroy it. What he doesn't know is that Jewel is a woman, not a stone! But once he meets this precious gem, destroying her is the last thing on his mind . . .

Jewel, part goddess, part prophet, is a pawn in Atlantis's constant power struggles. She needs Gray's help to win freedom and uncover the secrets of her mysterious origins. Gray needs her wisdom to navigate monster-ridden Atlantis. But need blossoms into passionate love as they fight demons, dragons, vampires-and a prophecy that says the bond between them could destroy them both.

On avance avec un autre couple mais toujours en relation avec la guerre en toile de fond et un second couple avec un début d'histoire d'amour impossible mais bien sur avec un joli happy end

Une bonne histoire a nouveau avec cette rencontre entre Gray et Jewel.

On reste dubitatif sur les grief entre Darius et Leyel et j'espère que nous en apprendrons plus plus tard.

A lire pour passer un bon moment

J'ai vraiment beaucoup aimé les personnages de ce tomes. Spoiler(cliquez pour révéler)Bien qu'il était évident presque dès le début que Jewel était le joyau de Dunamis...