Fantasyland, Tome 1 : Wildest Dreams

Description ajoutée par ammd 2013-08-09T18:04:44+02:00

Seoafin "Finnie" Wilde was taught by her parents that life was meant to be lived, every breath was a treasure and to seek every adventure she could find. And she learns this lesson the hard way when they perish in a plane crash when she's fifteen. But she never forgets and when she discovers there is a parallel universe where every person has a twin, she finds a witch who can send her there so she can see her parents again and have the adventure of a lifetime.

But nearly upon arrival in the Winter Wonderland of Lunwyn, she realizes she's been played by her twin of the alternate universe and shortly finds herself walking down the aisle to be wed to The Drakkar.

Instantly thrown into inauspicious circumstances, with years of practice (she did, of course, survive that elephant stampede, if she could do that, she can do anything), Finnie bests the challenges and digs into her adventure. But as Frey Drakkar discovers the woman who is his new wife is not Princess Sjofn, a woman he dislikes (intensely) but instead, his Finnie, a free-spirit with a thirst for venture just like him (not to mention she is his destiny), without her knowledge he orders his new bride bound to his frozen world, everlasting.

Extrait ajouté par Joany13 2016-07-05T13:54:02+02:00

“She waits for me at windows and buys me dragons. There are reasons we walk this earth, I’m coming to realize mine.”

L’anglais est plutôt complexe mais l’histoire et super sympas j’ai beaucoup aimé le personnage de finnie… dommage que chaque tome a une histoire différente ainsi que différent personnage

Un livre vraiment très très sympathique, mais que je déconseillerais totalement à ceux qui veulent commencer ou qui débutent les lectures en anglais, car il y a énormément de descriptions et le livre est assez long.

Doooonc, ceci est l'histoire de Seoafin "Finnie", qui, en mal d'aventure, demande à une sorcière d'être projetée dans un univers parallèle où elle va s'installer dans le corps de son alter ego de ce monde, tandis que sa "jumelle" va dans le sien. Dès le début, Finnie se retrouve dans les problèmes, puisqu'il semble qu'elle ait été jouée par Sjofn, sa jumelle, qui allait se marier avec un homme qui sait que Sjofn, et non Finnie, est lesbienne.

Bref, voilà le topo. C'est sincèrement un très bon roman, qui m'a mis la larme à l'oeil parfois, même si je l'ai trouvé assez long et plutôt difficile à certains moments, au niveau de l'écriture principalement. Mais j'ai tenu bon, et je n'en suis vraiment pas déçue, j'ai apprécié de suivre Finnie dans ses aventures :)

Fantasyland, Tome 1 : Wildest Dreams

• USA : 2011-08-15 (English)

rubika le place en liste or
2017-04-07T11:33:10+02:00
omahi le place en liste or
2016-05-14T23:03:53+02:00
Shaliya l'ajoute dans sa biblio or
2016-04-26T22:46:19+02:00

• Fantasyland, Book 1 : Wildest Dreams - Anglais