Les Frères Cane, Tome 2 : So Not Meant To Be

Description ajoutée par Siriusounet 2022-08-23T17:55:54+02:00

From USA Today and Amazon Charts bestselling author Meghan Quinn, comes a fresh take on a romantic comedy classic, When Harry Met Sally. This steamy, laugh-out-loud, enemies to lovers romance is about an annoyingly handsome coworker and the woman who refuses to be charmed by him.

Am I friends with JP Cane?

Ha! That's laughable.

Besides the fact that he’s adopted some far-fetched notion from the movie When Harry Met Sally that says men and women can't be friends and work together, it’s safe to say we're not friends. He's annoyingly loud, obnoxiously handsome, and has made an art out of poking all my hot buttons . . . multiple times a day.

So you can imagine how disgruntled I am when I not only have to fly to San Francisco with him for work, but stay in the same penthouse. Yup, we're sharing the same air, twenty-four-seven. We're talking full-fledged working roommates.

The man doesn't know what it means to wear a shirt, thrives off protein bars, and you guessed it, moans loud enough for people to believe he's Meg Ryan in a restaurant.

Spoiler Alert: I WON'T be having what he's having.

Tack on his continuous flirting and his polished good looks, and I'm caught staring down the barrel of a seductive temptation that makes it hard for me to sleep at night.

But guess who can control herself? This girl.

Because if there is one thing I know for certain, it's that JP Cane and I are so not meant to be.

"He closes the space between us and kisses me. A searing kiss that tears through me from the tips of my toes to the top of my head. His kiss claims me, showing me that no matter what happens, no matter what journey we take, I'm his. He's mine. And together, we're so meant to be."

Page 455

Je suis partagée suite à la lecture de ce livre. J'ai beaucoup aimé le personnage masculin que je trouve attendrissant et très touchant, le pauvre est limite au bord de la "dépression" et n'est clairement pas compris ni par ses frères, (enfin surtout Huxley, big up à Breaker qui remonte le niveau et me donne malgré tout envie de lire le tome 3), ni par Kelsey (alias Jean Michel casse coui****). Malheureusement il ne parvient pas à nous faire oublier le personnage féminin qui est insupportable. C'est simple je crois que je n'ai jamais autant détesté un personnage et soufflé aussi fort tout au long du livre. Kelsey est vraiment égoïste, immature, méchante, niaise... La liste est longue. Et bon sang ses insécurités font d'elle une personne exécrable, y'a un moment où faudrait penser à consulter. Spoiler(cliquez pour révéler) J'ai détesté la voir jalouser sa soeur, mais le pire reste toute la première partie du livre où elle est vraiment exécrable avec JP. Madame est persuadée de le connaître, alors qu'elle n'a que des préjugés et l'a mis dans la case gros queutard/connard sans jamais lui laisser une seule fois le benefice du doute. Peuchère JP méritait tellement mieux que Kelsey. Sans parler de la fin, la meuf le ghost sans réelle raison encore une fois à cause de ses insécurités, parce que oh mon Dieu monsieur a osé la "repousser", elle ne cherche pas à comprendre alors qu'elle connaît la vérité. Bref un personnage féminin qui rend clairement le bouquin désagréable et j'ai vraiment eu du mal à le terminer. Tout au long du livre le pov féminin est saoulant, j'ai sauté tous les passages des podcasts qui n'apportent rien et ajoutent de la longueur là où on en a clairement pas besoin, et si j'ai réussi à arriver jusqu'à la fin c'est grâce à JP. Bilan si vous ne voulez pas avoir envie de claquer le personnage féminin tout le long du roman, PASSEZ VOTRE CHEMIN!!

Sortie prochaine

"Les Frères Cane, Tome 2 : So Not Meant To Be" sort 2024-06-27T12:47:02+02:00
background Layer 1 27 Juin

Les Frères Cane, Tome 2 : So Not Meant To Be

• France : 2024-06-27 (Français)
  • USA : 2022-06-07 (English)

• So Not Meant To Be (Cane Brothers, #2) - Anglais