Ten Tiny Breaths, Tome 0.5 : In Her Wake

Description ajoutée par anonyme 2014-09-09T01:04:12+02:00

Before you knew him as Trent in Ten Tiny Breaths, he was Cole Reynolds—and he had it all. Until one night when he makes a fatal, wrong decision…and loses everything.

When a drunken night out at a Michigan State college party results in the death of six people, Cole must come to terms with his part in the tragedy. Normally, he’d be able to lean on his best friends—the ones who have been in his life since he could barely walk. Only, they’re gone. Worse, there’s the shattered body of a sixteen-year-old girl lying somewhere in a hospital bed, her entire life ripped from her because of a case of beer and a set of keys.

Everyone assures him that they know it wasn’t intentional, and yet he can’t ignore the weight of their gazes, the whispers behind his back. Nor can he shake the all-consuming guilt he feels every time he thinks of that girl who won’t so much as allow him near her hospital room to apologize. As the months go by and the shame and loneliness festers, Cole begins to lose his grip on what once was important—college, his girlfriend, his future. His life. It’s not until Cole hits rock-bottom that he can begin to see another way out of his personal hell: forgiveness.

And there’s only one person who can give that to him…

I destroyed her life and then got caught in the wake. And I realize now that it’s exactly where I’m meant to be.

Si vous n'étiez pas encore sous le charme de Trent Emerson, vous le serez après avoir lu ce livre.

Ce préquel est tout simplement formidable. On découvre Cole Reynolds le jour de l'accident et on suit son évolution pendant quatre ans et demi et sa "transformation" en Trent Emerson. Ici, l'auteure approfondit le mal être de Cole, la culpabilité qui le ronge et je l'ai ressentie aussi bien que si j'avais moi-même provoqué l'accident. On comprend beaucoup mieux ses motivations et pourquoi est-ce qu'il a agi de la sorte. On apprend aussi des choses qui n'apparaissent pas dans "Respire", Spoiler(cliquez pour révéler)comme sa première rencontre avec Kacey.

Le livre se lit facilement en anglais, c'est assez rapide.

Un véritable coup de cœur qui m'a replongée dans l'ambiance du tome 1 de la série de K. A. Tucker.

Lu en VO. Top d'avoir le point de vue de Trent/Cole, je trouve que ça manquait au premier tome. Même si on n'y apprend pas grand chose sur l'histoire, on comprend mieux les actions de Trent.

J'ai lu la saga Ten Tiny Breaths cet été et l'ayant adoré j'ai donc décidé après avoir découvert ce préquel de me lancer dans sa lecture en anglais. Et je ne suis vraiment pas déçue, j'ai adoré retrouver le personnage sombre et sexy de Cole Reynolds. L'histoire est si tragique et les sentiments de Cole tellement prenant que ça ne peut que faire une belle histoire. *En laissant de côté ses comportements légèrement glauque évidemment.*

J'imagine qu'il ne sortira pas en français ..? Quelqu'un en a une idée ?

Le livre se lit facilement en anglais, c'est assez rapide.

Ten Tiny Breaths, Tome 0.5 : In Her Wake

• USA : 2014-09-01 (English)

• Ten Tiny Breaths, Book 0.5 : In Her Wake - Anglais